EÚ štítok pneumatík a triedy efektívnosti?
Európska únia, v súlade s CE 1222/2009, poverila, aby všetky pneumatiky vyrobené po dátume 1. júla 2012 pre osobné automobily a úžitkové vozidlá obsahovali štandardné štítky EÚ na pneumatikách ktoré budú zoradené podľa troch výkonových charakteristík:spotreba palivaklasifikované od A do E, priľnavosť za mokra klasifikované od A do E, a hlučnosť v decibeloch.
Kategórie pneumatík na ktoré sa toto nariadenie nevzťahuje zahŕňajú: protektorované pneumatiky, profesionálne off-road pneumatiky, pneumatiky pre pretekárske/športové automobili, rovnako ako pre špeciálne pneumatiky určené na zlepšenie trakcie, ako sú hrotované pneumatiky, dočasné náhradné pneumatiky T-typu, pneumatiky pre automobily postavené pred rokom 1990, pneumatiky s maximálnou povolenou rýchlosťou 80 km/h, pneumatiky pre ráfiky s priemerom menším alebo rovnakým ako 254 mm alebo väčším alebo rovnakým ako 635 mm.
Tento štítok je určený na jednej strane na podporu hospodárskej a ekologickej účinnosti v doprave, rovnako ako na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky, a na druhej strane na pomoc spotrebiteľom pri výbere vhodných pneumatík tým, že zabezpečí určitý stupeň transparentnosti produktov. Napriek tomu, štítok bol kritizovaný za zobrazenie len veľmi obmedzeného počtu charakteristík. Odborníci tvrdia, že pneumatiky majú oveľa viac funkcií, ktoré sú dôležité a relevantné pre bezpečnosť cestnej premávky, ktoré zahŕňajú, ale ich neobmedzujú, to sú vlastnosti pri akvaplaningu, jazdná stabilita, životnosť, vlastnosti produktu na mokrých a suchých vozovkách aj iné ako priľnavosť za mokra a vlastnosti na snehu.
Výrobcovia pneumatík naznačujú, že výsledky testov z rôznych inštitúcií a priemyselných časopisov by mali zostať veľmi dôležitým zdrojom informácií pre konečného spotrebiteľa, pretože sa zameriavajú na hodnotenie, a širokú škálu vlastností a funkcií pneumatík.